perjantai 2. tammikuuta 2015

Vuonna 2015



Vuosi vaihtui, ja on taas aika miettiä, mitä tahtoisin tehdä tänä vuonna, jotta vuosi olisi mielekäs ja onnistunut.



Tänävuonna haluan Ehdottomasti lukea enemmän. Sanoin näin myös vuosi sitten kirjoittaessani tällaista samanlaista postausta, ja silti luin vuonna 2014 vielä vähemmän kuin vuonna 2013. Olkoon vuosi 2015 siis vuosi, jolloin tuo asia korjaantuu ja palaan taas raiteilleni lukemisen kanssa.

Olen jo pitkään halunnut osallistua jonkinlaiselle valokuvauskurssille, jotta oppisin käyttämään kameraani paremmin ja saamaan siitä enemmän irti. Kurssin myötä saisin myös varmasti lisää inspiraatiota kuvaamiseen. Ehkä tähdet ovat tänä vuonna oikeassa asennossa.

Haluaisin ehdottomasti vihdoin päästä I Love Me-messuille. Viime vuonna olin jo menossa, mutta syistä X ja Y se sitten jäi.



Haluaisin pystyä järjestämään itselleni enemmän aikaa tehdä kivoja juttuja. Lukea, katsoa elokuvia, kutoa, blogata, nukkua päikkäreitä. Viime vuonna ehdin tehdä edellä mainittuja asioita luvattoman vähän, ja minun täytyy sanoa, että se näkyi jonkin verran henkisessä hyvinvoinnissani ja jaksamisessani. Kivoilla asioilla saa ladattua akkuja ja arjen stressitekijöitä on paljon helpompi jaksaa ja käsitellä, kun akut on kunnolla ladattu.

Jonkinlainen reissu olisi kyllä todella pop. En edes muista, koska viimeksi olen ollut reissussa Suomen rajojen ulkopuolella. Edes Ruotsinlaivalla. Mutta reissua varten pitäisi hommata passi, sillä passini vanheni marraskuussa. Gnaaah… Enhän minä edes tiedä, missä Lappeenrannan poliisiasema on.

Tavoitteeni on aloittaa tänä vuonna tavoitteellinen säästäminen. Kymmenen vuotta sitten ajattelin, että 25-vuotiaana minulla olisi omistusasunto, ammatti ja vakiotyöpaikka. Noh, ammatti minulla noin niin kuin teknisesti ottaen on, mutta vakiotyö on vain haave vielä monta vuotta, enkä ole vielä edes aloittanut asuntosäästämistä. Elämä ei mene niin kuin nuorena suunnittelee…



Haluaisin opetella uusia taitoja ja juttuja tänä vuonna. Esimerkiksi virkkaamisen tai ristipistot, uimahyppyjä tai tankotanssia, uuden kielen. Uusien asioiden ja taitojen oppiminen on mielestäni todella kivaa, toisaalta, pidän oppimisesta, mutta en niinkään opettelusta tai opiskelemisesta. Olisi kiva osata kaikki harjoittelematta :D

Tänä vuonna haluan ja aion myös joko saavuttaa ja toteuttaa tai edes lähestyä muutamaa isompaa ja henkilökohtaisempaa tavoitettani, joista en ole ainakaan vielä valmis puhumaan julkisesti. Niistä tietääkin vain kaksi ihmistä lisäkseni, eivätkä hekään kaikkea. Mutta ehkä aikanaan olen valmis kertomaan suunnitelmistani myös täällä blogissa. Olen vain liian usein kertonut suunnitelmistani ja haaveistani muille ihmisille, ja sitten kun ne eivät olekaan toteutuneet, niin se on ollut minulle todella kova pala. Joten nykyisin olen varovaisempi kertomaan suunnitelmistani.

Aion myös (ainakin yrittää) jatkaa valitsemallani positiivisella linjalla, viimevuonna se onnistui välillä paremmin ja välillä huonommin, mutta ehdottomasti mukavampaa oli, kun lähestyi asioita positiivisesti. Ei hassumpaa, sanoo Risto Räppääjäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti